EERSTE HONDERD JAAR DEN HELDER
1825 Huisduinen wordt volledig station met nieuwe Str. R.b.
1859 Krijgt een nieuw model Str. R.b.
1864 Nieuwediep wordt een volledig station met nieuwe Str. R.b.
1866 Nieuwediep krijgt ( de eerste) z.r.R.boot. Het boothuis wordt vergroot
1867 Nieuwediep krijgt vanwwege den Minister van Binnenlandshe Zaken een helling voor de R.b.
1869 Huisduinen krijgt een nieuwe steenen boothuis
1874 Huisduinen krijgt een v.p toestel
1878 Aan de sleepboot Mij. wordt een v.p toestel ( systeem Delvigne) aangeboden
1881 Contract met de firma Zurmuhlen voor het slepen de R.b.
1887 Huisduinen de R.b. wordt vervangen door een w.l.R vlet
1888 Huisduinen wordt als station voor de R.vlet opgeheven, doch behoudt het v.p. toestel. Heldersche Zeedijk krijgt een boothuis en de Reddingvlet van Huisduinen
1894 Nieuwediep het boothuis vergroot en de helling gewijzigd
1895 Nieuw sleep contract met de firma Zurmuhlen
1906 Nieuwediep krijgt nieuw boothuis op den kop van de Marinehaven
1910 Nieuwediep Nieuwediep boothuis en helling gerepareerd en gewijzigd
1923 Nieuwediep de motor-R.b. Dorus Rijkers in station gelegd met een lijnwerptoestel-Shermuly
1924 Heldersche Zeedijk als station opgegeven; de Reddingvlet verplaatst naar Nieuwediep; de z.r, R.boot in reserve naar Amsterdam
.