De KNRM hoort het graag als donateurs, hulpvragers, vrijwilligers of andere relaties – om wat voor reden dan ook – ontevreden zijn over ons werk, communicatie en/of activiteiten. Allereest om de eventuele fout (voor zover mogelijk) te kunnen herstellen, maar ook om onze procedures of werkwijzen te blijven verbeteren.
De KNRM verstaat onder een “klacht” iedere (mondelinge of schriftelijke) uiting van onvrede van een persoon of instantie over (i) het beleid en/of de standpunten van de KNRM of (ii) over een specifieke, uiting, handeling of gedraging van (een medewerker of vrijwilliger) van de KNRM.
Hoe komen klachten binnen?
• Per e-mail via [info@knrm.nl]
• Telefonisch [0255 548454] of per post [Haringkade 2, 1976 CP IJmuiden]
De klachten die binnenkomen verdelen wij grofweg in de volgende categorieën:
De KNRM probeert telefonische klachten direct te beantwoorden, of indien nodig, zo snel moge-lijk de persoon die de klacht heeft ingediend, terug te (laten) bellen.
Vragen die binnenkomen via e-mail of per brief, beantwoorden wij zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na binnenkomst.
Indien een persoon of instantie ontevreden is over de wijze waarop de KNRM een klacht heeft behandeld, kan dit worden gemeld aan de teamleider secretariaat via secretariaat@knrm.nl. Uiterlijk binnen 10 dagen zal hierop worden gereageerd.
Klachten op sociale media over de KNRM worden zo snel mogelijk opgepakt door ons sociale media team. Sommige uitlatingen kunnen te persoonlijk zijn om via social media af te handelen. In deze gevallen wordt men doorverwezen naar de klachtenprocedure.
De KNRM registreert alle klachten, ook anonieme klachten. Klachten worden gedurende vijf jaar bewaard, tenzij er een tussentijds verzoek tot verwijdering wordt ingediend. Klachten worden op de aard van de onderwerpen gerapporteerd aan het management team.
De KNRM is erkend door het CBF. Het CBF houdt toezicht op het functioneren van goede doelen. Ook hier kunnen personen en instanties terecht met klachten. Het CBF neemt klachten alleen in behandeling wanneer deze eerst bij de KNRM zijn ingediend.
Maandelijks houden we je op de hoogte van alle nieuwtjes, evenementen en bijzondere acties van de KNRM en onze reddingstations. Je kunt je op ieder moment weer afmelden.
De KNRM redt mensen en dieren in nood op zee. Snel, professioneel en kosteloos voor de hulpvrager. Vrijwilligers zijn 24 uur per dag inzetbaar, 365 dagen per jaar, al 200 jaar lang. De KNRM redt en helpt jaarlijks 4000 mensen en dieren tijdens 2500 reddingacties. De KNRM is een goed doel en wordt gefinancierd door vrijwillige bijdragen en zonder (overheids)subsidies
© 2024 Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij